creactivesm

Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

Ett möte med en spännande människa på Mjärdevi Science Park...

Av Per Oddman - 7 februari 2014 13:15

Att känna sig välkommen är viktigt. Det kände jag när jag träffade Eva-Marie Törnström från Mjärdevi Science Park. Hon arbetar som kommunikatör och leder och utformar arbetet i den Sociala medier som man använder sig av då det gäller CreaCtive. För närvarande använder man sig av Twitter och Facebook.


Eva-Marie berättade om alla de aktiviteter som de har hos CreActive. Jag blev mäkta imponerad av deras kreativitet. Före vårt möte hade de haft Lunchbeat. Disco till lunch. Det missade jag då jag hade föreläsning. Jag lovade att vara med nästa gång eftersom jag tycker om att dansa och släppa loss.

Vi hade ett långt och intressant samtal där vi pratade allmänt om kommunikation och Sociala medier. Utan tvekan är det intressant att få träffa kunniga människor inom området Sociala medier. Hon berättade t ex att då hon la ut ett klipp om radiostyrda bilar på Twitter så fick hon bra respons. Jag sa att det stämmer med mina erfarenheter. Henrik Schyffert och Johan Reborg tävlade en gång i TV om vilken bild som skulle få mest likes på Instagram. Schyffert vann med sin rumpa. Detta är något som vi får fundera på som håller på med kommunikation.


Slutsats av mötet är att jag ska arbeta med att göra en rapport som berättar om hur man på ett effektvivt sätt kan marknadsföra CreActive genom sociala medier.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Per Oddman - 10 maj 2014 08:45

Gjorde fler diagram.

Av Per Oddman - 8 maj 2014 10:00

Skrev på min rapport.

Av Per Oddman - 28 april 2014 16:45

I dag har jag granskat resultatet för de telefonintervjuer som jag har genomfört med tio företag i Mjädevi Science Park. Efter granskningen och några funderingar om resultatet så har jag gjort cirkeldiagram för att åskådligöra resultatet. Jag kunde k...

Av Per Oddman - 15 april 2014 10:15

Gjorde diagram och skrev på min rapport.

Av Per Oddman - 4 april 2014 08:30

Granskning och analys av intervuer.

Skapa flashcards