creactivesm

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Erfarenheter kring analys av Creaktivs hemsida

Av Per Oddman - 11 februari 2014 13:55

På CreActive finns en stab av kompetent personal som kan hjälpa till om man har en kreativ idé som man vill förverkliga: "Under öppetiderna är creActive bemannat. Här finns alltid personal för rådgivning kring innovationssystemet, kontakter mellan studenter och företag, finansiering, företagsstart, internationalisering eller när du behöver hjälp med kaffeautomaten".


Creactive är öppet för alla företag och studenter och man har fantastiska lokaler för det lilla eller stora mötet. Man kan boka lokal och det finns full tillgång till konferensutrustning. Lokalerna får användas kostnadsfritt eller rättare sagt: Pay What You Want, betala efter förmåga.

Man har haft ett häftigt game jam. Ett möte där man spånar fram nya spel. En annan kul grej var ett

Y-lan som gjordes tillsammans med Combitech. Företag och studenter kan umgås. Det gjordes en snilleblixt-utställning för barn.


Forskare är en intressant målgrupp för CreActive. Detta nämndes vid invigningen.


Foursquare är en intressant mobilapp som man kan använda om man vill att andra ska veta var man är någonstans och att man vill sammanstråla. CreActive gör reklam för den.


Något som är bra för studenter är att CreActive erbjuder mentorer.


Man har företag som är partners. De betalar 5000:- och får använda lokalerna så "mycket de vill".

Combitech, Ericsson, InnovationskontorEtt och Hälsans nya verktyg är partners.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Per Oddman - 10 maj 2014 08:45

Gjorde fler diagram.

Av Per Oddman - 8 maj 2014 10:00

Skrev på min rapport.

Av Per Oddman - 28 april 2014 16:45

I dag har jag granskat resultatet för de telefonintervjuer som jag har genomfört med tio företag i Mjädevi Science Park. Efter granskningen och några funderingar om resultatet så har jag gjort cirkeldiagram för att åskådligöra resultatet. Jag kunde k...

Av Per Oddman - 15 april 2014 10:15

Gjorde diagram och skrev på min rapport.

Av Per Oddman - 4 april 2014 08:30

Granskning och analys av intervuer.

Ovido - Quiz & Flashcards